صادرات لیمو شیرین کرمان

آیا در استان کرمان لیمو شیرین نیز در باغات مرکبات کاشته می شود؟ کدام شهرستان های کرمان به تولید لیمو شیرین مشغول هستند؟ آیا لیمو عمانی در مشهد برای صادرات نیز به صرفه می باشد؟خواص و فواید لیمو شیرین چیست؟
لیمو شیرین تنها میوه از خانواده مرکبات است که طعم شیرین دارد. این میوه بومی کشور هند می باشد که امروزه در چندین استان کشورمان شاهد باغات مرکبات و هچنین لیمو شیرین می باشیم که با بهترین کیفیت و مرغوبیت کاشت و برداشت شده و به دست مردم عزیز می رسد.

کاشت لیمو شیرین در کرمان

استان کرمان از جمله استان هایی است که در تولید مرکبات پیشرفت زیادی کرده است و محصولات آن برای تمام ایرانیان شناخته شده می باشد. استان کرمان به دلیل شرایط اقلیمی و آب وهوایی مناسب توانسته قسمتی از نیاز کشور را در تمین مرکبات را برآورده سازد. حتی این محصولات برای صادرات نیز استفاده می شود. و از نظر اقتصادی صادرات لیمو شیرین بسیار به صرفه می باشد. لیمو شیرین از عمده محصولات آن می باشد که در باغات شهرستان های کرمان از جمله دشت های بم، جیرفت وکهنوج لیمو شیرین کاشته می شود.

لیمو شیرین

خواص لیمو شیرین

لیمو شیرین علاوه بر اینکه منبع غنی ویتامین C می باشد، برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است که مصرف آن در فصل سرما و زمستان توصیه می شود. لیمو خشک عمده حکم تب بر طبیعی را دارد و املاح معدنی دیگری مانند منیزیم و فسفر را دارا می باشد. لیمو شیرین قلب را بهبود داده و روی پوست بدن به خصوص لبها که خشکیده شده است مثل مرطوب کننده عمل کرده و تاثیر مثبتی را دارد. مبتلایان به مرض های عفونی می توانند با تهیه نوشابه ای طبیعی که به صورت دو برابر آب لیمو شیرین در یک برابر آب لیمو ترش می باشد، دارویی را برای مداوای خود تهیه کنند که در صورت مداومت در استفاده از آن اثر شگفت انگیزی را در بهبود خود می بینند.
در هنگام مصرف لیمو شیرین پس از برش دادن آن باید به سرعت آن را خورد چون در مجاورت با هوا طعم تلخ مزه ای می گیرد.